Budapest Science Meetup – Március (UPDATEelve)

Ismét a Fogasházban, de ezúttal csütörtökön este 7-kor várunk minden érdeklődőt.

Kutyák tekintetkövető viselkedésének vizsgálata eye tracker módszerrel
Gergely Anna, ELTE Etológia Tanszék (http://kutyaetologia.elte.hu/)

Az utóbbi évek kutatási eredményei azt igazolják, hogy a kutyák és a preverbális csecsemők kognitív képességei gyakran hasonlóak. Senju és Csibra kimutatta, hogy a 16 hónapos babák tekintetkövető viselkedése kommunikatív helyzethez kötött. Vizsgálatunkban egy új módszerrel (eye tracker módszerrel) rögzítettük a kutyák nézési viselkedését, és azt találtuk, hogy ők is hajlamosabbak követni az emberi tekintetet kommunikációs kontextusban.

Ismét a Fogasházban, de ezúttal csütörtökön este 7-kor várunk minden érdeklődőt.

Kutyák tekintetkövető viselkedésének vizsgálata eye tracker módszerrel
Gergely Anna, ELTE Etológia Tanszék (http://kutyaetologia.elte.hu/)

Az utóbbi évek kutatási eredményei azt igazolják, hogy a kutyák és a preverbális csecsemők kognitív képességei gyakran hasonlóak. Senju és Csibra kimutatta, hogy a 16 hónapos babák tekintetkövető viselkedése kommunikatív helyzethez kötött. Vizsgálatunkban egy új módszerrel (eye tracker módszerrel) rögzítettük a kutyák nézési viselkedését, és azt találtuk, hogy ők is hajlamosabbak követni az emberi tekintetet kommunikációs kontextusban.

Játék és matematika tíz percben
Kóczy László, MTA Közgazdaságtudományi Intézet (http://koczy.blog.hu/)

Versengve együttműködni, vagy együttműködve versengeni? A kooperatív játékelmélet önző érdekeiket követő cselekvők együttműködését vizsgálja és például olyan gyakorlati kérdésekre is választ adhat, hogy mennyivel járuljanak hozzá az agglomerációs városok a BKV működéséhez.

Tudományos élményközpontok
Zsiros László Róbert, a Csodák Palotája kiállításvezetője (http://szertar.com)

Nem iskola, nem múzeum, nem játszóház. Hát akkor mi? Angol nyelvterületen science centereknek hívják, nálunk újabban terjed a tudományos élményközpont elnevezés. Öveges professzor annak idején “csodák palotájának” álmodta. Mik ezek az intézmények, és mire jók?
Hogy megválaszoljuk ezeket a kérdéseket, az előadáson térben és időben pillantunk be több csodapalotába: az “ősanya” Exploratorium-tól a vadiúj varsói Koperniusz Központig; az északi Heurekától a canberrai Questacon-ig; a nagyon “hands-on” Csodák Palotájától a virtuális Open Science Resource-ig.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.